|
اصول ارزشي , اخلاقي و سوگند نامه مربیگری سوگند یاد می کنم در انجام وظايف خود در ارتباط با ورزشكاران ، ورزش و ديگر اعضاي حرفه مربي گري و عموم مردم با درستي و صداقت عمل كنم . تلاش می كنم تا هر آن چه لازم است را تدارك ديده و آماده كنم تا به موجب آن تمام وظايف خود در قبال رشته ورزشي مربوط را با شايستگي انجام دهم. به ورزشكار به عنوان يك انسان كامل نگاه كنم و همه تلاش خود را براي تكامل بيشتر وي به كار گيرم . نوشته وروح قوانين و مقررات ,هردو را كه ورزش در آن چارچوب تعريف و بر آن حاكم است ، بپذيرم . نقش دست اندركاران در تدارك و تعيين داوري را بپذيرم تا اطمينان يابم كه مسابقات در شرايط منصفانه اي برگزار شود . نسبت به دست اندركاران امور و ساير مربيان : مراتب ادب ، عهد و پيمان و احترام خود را بيان و در عمل رعايت كنم. بالاترين استاندارهاي اخلاق و رفتار شخصي را داشته باشم و از اصول بازي منصفانه)جوانمردانه)حمايت كنم . مرجع و پناه مطمئني باشم تا بتوانم ورزشكاران را در راه دستيابي به توانايي هاي ورزشي و اتكا به نفس ياري كنم . تفاوت هاي شخصي (فردي ) ورزشكاران را مورد توجه قرار دهم و همواره به فكر مصالح دراز مدت ورزشكاران باشم . هدف گذاري خود را با توجه به هدف هاي واقعي و با نيت رشد و تكامل ورزشكار انجام دهم . در موارد زير سرمشق و نمونه باشم : تعاون و تشريك مساعي با ديگر ان خود انظباطي ، احترام به مسئولان و مخالفان رفتار مناسب به هنگام سخن گفتن ، لباس پوشيدن و سلوك . با ورزشكاران روراست و يك جور باشم: آنها مايلند بدانند در نزد مربي خود چه جايگاه و ارزشي دارند . آمادگي داشته باشم تا با رسانه ها ، دست اندركاران ليگ ووالدين تعامل برقرار سازم آنها نقش بسيار مهمي در ورزش ايفا مي كنند مطمئن شويد كه هيچ گونه ايذا و اذيتي در محيط ورزش وجود نداشته باشد . ROLE OF THE COACH 1. Be yourself. A. Demonstrate skills and techniques. B. Have fun doing it. 2. Do your homework. A. Create a practice schedule and game plan ahead of time. 3. Your session, in addition to being fun, must have a theme. 4. Know your athletes. A. Be flexible to individual needs and weaknesses. B. Realize the stage of physical and mental development of your players. C. Develop your training session accordingly. 5. Player's mistakes are an expected circumstance. 6. Use positive enforcement. 7. Don't over-coach. A. Use simple explanations. B. Keep demonstrations short. C. Let the players play - the game is for the them. 8. Make practices fun. A. This is a child's playtime not performance time !! B. Be upbeat encouraging, stimulating and enthusiastic. C. Channel a child's energy and enthusiasm into positive development. D. Emphasize fun and learnin g not winning. 9. Use a series of progressive activities. 10. When in doubt let them play!
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۴/۲۲ساعت ۱۰ ب.ظ  توسط احمد غزالی 09116249701 فوتبال قائم شهر
|
|